Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád byl zpracován podle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a vztahuje se na spotřební zboží, které prodává e-shop rockspring.cz (dále jen „Zboží“).
- Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek (dále jen „OP“). Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s OP a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. V případě rozporu OP a Reklamačního řádu má přednost Reklamační řád.
- Zákazníkem internetového obchodu www.rockspring.cz je Kupující-spotřebitel ve smyslu § 419 Občanského zákoníku (dále jen “Kupující“).
- Prodávající, společnost KeMax s.r.o., IČ 03983366, se sídlem Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa, dále jen „Prodávající“), při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
II. Prevence
- Zboží je nutné vybírat s ohledem na zátěž a vhodnost použití pro danou aktivitu či sport. Je třeba zvolit vhodný druh a velikost, u barefoot obuvi doporučujeme zvolit velikost, kde bude 5–8 mm místa navíc v přední části obuvi.
- Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné věnovat pozornost základním pravidlům užívání a údržby zboží, aby se předešlo jeho poškození a zkrácení životnosti.
- Zboží musí být pravidelně udržováno a čištěno. Nesprávná nebo nedostatečná údržba může podstatně zkrátit jeho funkčnost a životnost.
III. Odpovědnost Prodávajícího
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady a že má vlastnosti, které si strany ujednaly.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží pro vadu, na kterou Prodávající Kupujícího před převzetím Zboží upozornil.
- Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo na vady, které vznikly nesprávným používáním.
IV. Převzetí Zboží
- Kupující při převzetí Zboží zkontroluje jeho stav a kompletnost. Jakékoli nesrovnalosti je třeba nahlásit Prodávajícímu ihned.
V. Práva Kupujícího z vadného Zboží
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady:
- Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží.
- Se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
- Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze
Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
- Je-li vada na výrobku v době převzetí, a přesto byl výrobek používán
- Nevhodně zvolená obuv (nesedí na noze, tlačí, vyzouvají se, …)
- Reklamace může být zamítnuta v případě rozsáhlejšího poškození (vadu je nutné řešit ihned)
- Vada je způsobena kupujícím: Nevhodné užívání (např. vycházková obuv na sport, jízda na koloběžce).
- Vady způsobené mechanickým opotřebením (odřené špičky, roztržení při nevhodném nasazování, sešlapaná (nevhodnou chůzí ošoupaná) podrážka).
- Vady způsobené nedostatečnou údržbou a péčí (skladování ve vlhku, absence pravidelné impregnace a krémování, praní, nevhodné čištění, sušení na topení, v sušičce nebo fénem).
- Kupující má právo reklamovat Zboží, pokud se vada projevila v průběhu 24 měsíců od převzetí. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu.
VI. Životnost obuvi
- Životnost obuvi je dána způsobem a intenzitou používání. Při nesprávném či intenzivním používání dojde k opotřebení mnohem dříve než za 24 měsíců, aniž tím vzniká právo z vadného plnění.
- Záruční dobu obuvi nelze zaměňovat s životností obuvi. Vzhledem k rozdílné intenzitě používání obuvi u jednotlivých spotřebitelů může být životnost obuvi vyčerpána ještě před uplynutím záruční doby.
VII. Reklamace Zboží
- V případě vyřízení reklamace formou výměny nebo opravy zboží neběží nová lhůta. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží užívat z důvodů na straně prodávajícího (tj. o dobu opravy a vyřízení reklamace).
- Reklamaci může Kupující uplatnit osobně v prodejně na adrese Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa nebo zasláním Zboží na adresu Prodávajícího: KeMax s.r.o., Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa.
- Prodávající má právo reklamované Zboží zamítnout v případě, že kupující doručí zboží k reklamaci znečištěné natolik, že ztěžuje či znemožňuje posouzení reklamace. Zboží by mělo být řádně vyčištěno a hygienicky nezávadné. Zásilky, které nebudou splňovat tyto podmínky, mohou být zamítnuty.
- Kupující má právo na vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího uplatnění
VIII. Způsoby vyřízení reklamace
V případě, že kupující uplatní reklamaci na zakoupené zboží, nabízíme následující způsoby vyřízení:
- Oprava
Pokud je to možné a ekonomicky výhodné, zboží bude opraveno. Oprava zahrnuje odstranění závady nebo poškození výrobku tak, aby byl uveden do původního stavu. Oprava bude provedena v přiměřené lhůtě a zákazník bude o jejím průběhu informován. - Výměna
V případě, že oprava není možná nebo se jedná o výrobek s neopravitelnou vadou, zákazník má právo na výměnu zboží za nový kus se stejnými nebo obdobnými parametry. Výměna bude provedena bez zbytečného odkladu, a to v závislosti na dostupnosti zboží. - Vrácení peněz
Pokud již boty nemáme nebo reklamaci nevyřídíme do 30 dní, vrátíme vám peníze.
- Poštovné
V případě uznané reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nepatří cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přeprava. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1měsíce.V případě zamítnutí reklamace, bude zásilka vrácena zpět kupujícímu na jeho náklady.
IX. Vyzvednutí Zboží
- Po vyřízení reklamace bude Kupující informován prostřednictvím e-mailu nebo telefonu. Zboží bude zasláno na adresu Kupujícího.
- Kupující je povinen převzít Zboží do 10 dnů od oznámení o vyřízení reklamace.
X. Závěrečná ustanovení
- Tento Reklamační řád je platný od 1. 1. 2025 a je k dispozici na internetových stránkách e-shopu rockspring.cz.
- Práva Kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: info@kemax.cz.