PŘIHLÁŠENÍ

Zapomenuté heslo? Registrace nového účtu

Reklamační řád

Doprava po ČR zdarma při nákupu nad 3 500 Kč!

Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

  1. Reklamační řád byl zpracován podle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a vztahuje se na spotřební zboží, které prodává e-shop rockspring.cz (dále jen „Zboží“).
  2. Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek (dále jen „OP“). Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s OP a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. V případě rozporu OP a Reklamačního řádu má přednost Reklamační řád.
  3. Zákazníkem internetového obchodu www.rockspring.cz je Kupující-spotřebitel ve smyslu § 419 Občanského zákoníku (dále jen “Kupující“).
  4. Prodávající, společnost KeMax s.r.o., IČ 03983366, se sídlem Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa, dále jen „Prodávající“), při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.

II. Prevence

  1. Zboží je nutné vybírat s ohledem na zátěž a vhodnost použití pro danou aktivitu či sport. Je třeba zvolit vhodný druh a velikost, u barefoot obuvi doporučujeme zvolit velikost, kde bude 5–8 mm místa navíc v přední části obuvi.
  2. Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné věnovat pozornost základním pravidlům užívání a údržby zboží, aby se předešlo jeho poškození a zkrácení životnosti.
  3. Zboží musí být pravidelně udržováno a čištěno. Nesprávná nebo nedostatečná údržba může podstatně zkrátit jeho funkčnost a životnost.

III. Odpovědnost Prodávajícího

  1. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady a že má vlastnosti, které si strany ujednaly.
  2. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží pro vadu, na kterou Prodávající Kupujícího před převzetím Zboží upozornil.
  3. Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo na vady, které vznikly nesprávným používáním.

IV. Převzetí Zboží

  1. Kupující při převzetí Zboží zkontroluje jeho stav a kompletnost. Jakékoli nesrovnalosti je třeba nahlásit Prodávajícímu ihned.

V. Práva Kupujícího z vadného Zboží

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady:

  • Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží.
  • Se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

  • Je-li vada na výrobku v době převzetí, a přesto byl výrobek používán
  • Nevhodně zvolená obuv (nesedí na noze, tlačí, vyzouvají se, …)
  • Reklamace může být zamítnuta v případě rozsáhlejšího poškození (vadu je nutné řešit ihned)
    • Vada je způsobena kupujícím: Nevhodné užívání (např. vycházková obuv na sport, jízda na koloběžce).
    • Vady způsobené mechanickým opotřebením (odřené špičky, roztržení při nevhodném nasazování, sešlapaná (nevhodnou chůzí ošoupaná) podrážka).
    • Vady způsobené nedostatečnou údržbou a péčí (skladování ve vlhku, absence pravidelné impregnace a krémování, praní, nevhodné čištění, sušení na topení, v sušičce nebo fénem).
  • Kupující má právo reklamovat Zboží, pokud se vada projevila v průběhu 24 měsíců od převzetí. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu.

VI. Životnost obuvi

  1. Životnost obuvi je dána způsobem a intenzitou používání. Při nesprávném či intenzivním používání dojde k opotřebení mnohem dříve než za 24 měsíců, aniž tím vzniká právo z vadného plnění.
  2. Záruční dobu obuvi nelze zaměňovat s životností obuvi. Vzhledem k rozdílné intenzitě používání obuvi u jednotlivých spotřebitelů může být životnost obuvi vyčerpána ještě před uplynutím záruční doby.

VII. Reklamace Zboží

  1.  V případě vyřízení reklamace formou výměny nebo opravy zboží neběží nová lhůta. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží užívat z důvodů na straně prodávajícího (tj. o dobu opravy a vyřízení reklamace).
  2. Reklamaci může Kupující uplatnit osobně v prodejně na adrese Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa nebo zasláním Zboží na adresu Prodávajícího: KeMax s.r.o., Antonína Sovy 2344, 47001 Česká Lípa.
  3. Prodávající má právo reklamované Zboží zamítnout v případě, že kupující doručí zboží k reklamaci znečištěné natolik, že ztěžuje či znemožňuje posouzení reklamace. Zboží by mělo být řádně vyčištěno a hygienicky nezávadné. Zásilky, které nebudou splňovat tyto podmínky, mohou být zamítnuty.
  4. Kupující má právo na vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího uplatnění

VIII. Způsoby vyřízení reklamace

V případě, že kupující uplatní reklamaci na zakoupené zboží, nabízíme následující způsoby vyřízení:

  1. Oprava
    Pokud je to možné a ekonomicky výhodné, zboží bude opraveno. Oprava zahrnuje odstranění závady nebo poškození výrobku tak, aby byl uveden do původního stavu. Oprava bude provedena v přiměřené lhůtě a zákazník bude o jejím průběhu informován.
  2. Výměna
    V případě, že oprava není možná nebo se jedná o výrobek s neopravitelnou vadou, zákazník má právo na výměnu zboží za nový kus se stejnými nebo obdobnými parametry. Výměna bude provedena bez zbytečného odkladu, a to v závislosti na dostupnosti zboží.
  3. Vrácení peněz
    Pokud již boty nemáme nebo reklamaci nevyřídíme do 30 dní, vrátíme vám peníze.
  • Poštovné

V případě uznané reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nepatří cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přeprava. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1měsíce.V případě zamítnutí reklamace, bude zásilka vrácena zpět kupujícímu na jeho náklady.

IX. Vyzvednutí Zboží

  1. Po vyřízení reklamace bude Kupující informován prostřednictvím e-mailu nebo telefonu. Zboží bude zasláno na adresu Kupujícího.
  2. Kupující je povinen převzít Zboží do 10 dnů od oznámení o vyřízení reklamace.

X. Závěrečná ustanovení

  1. Tento Reklamační řád je platný od 1. 1. 2025 a je k dispozici na internetových stránkách e-shopu rockspring.cz.
  2. Práva Kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: info@kemax.cz.